sobota 26. října 2013

Dýňový chlebíček - Pumpkin bread

Je podzim, brzy budou naši zaoceánští přátelé slavit halloween (upřímně řečeno nejsem si jistá  netuším jak se to píše, jestli to není náhodou helloween :D)  a internet je zaplněný recepty z dýně. Já hříšník jsem dýni nikdy v životě neměla, a tak jsem se rozhodla, že do toho praštím a jednu si koupím. Překvapilo mě kolik existuje druhů, ale sáhla jsem samozřejmě pro začátek po tom nejznámějším - tedy po dýni hokkaido.
Několik dní plnila dekorační funkci na jídelním stole :D, dnes jsem sebrala odvahu a pustila se do ní. Takže jsem ji rozpůlila, vydlabala semínka a vlákna, odkrojila stopku a "bubáka" (jestli se tomu dá tak říkat :D), nakrájela, uvařila doměkka, slila vodu a rozmixovala na dýňové pyré. Žádná věda, řeknu vám.
Rozhodla jsem se upéct PUMKIN BREAD, ikdyž toho pyré mi ještě hodně zbylo, tak nevím, co s ním provedu :D samotné mi nechutná, ale musím říct, že tenhleten můj chlebíček je naprosto skvělý. A zamilovala se do něj i celá moje rodina, která do mě pořád rýpe, jak furt experimentuju a co to zase vařím a co jsem to zas vymyslela.
Autumn is everywhere, many of you will celebrate Halloween soon (honestly, I have no idea if Helloween or Halloween :D) and the internet is filled up with pumpkin reciper. I have to admit this is the first time I've had pumpkin, and I bought the very essential type - Hokkaido.
It was decorating our dining table for a few days, but then I've manned up and processed it into puree. Nothing difficult, is it?
I've decided to bake a pumpkin bread, simply beacuse I love banana bread. But there's still a lot of puree left, so I'll have to think of its use. But the main thing - my family LOVED this bread, altough they refuse to eat healthy and still keep eating their junk. The bread dissapeard immediately - some aliens must have broken into our house and eaten it all! :D No, seriously, it's really tasty! :)
přiznávám, není příliš fotogenický, ale chutná skvěle :D
 well, forget about the aesthetics, it's delicious, really :D
Recept dále v tomto článku
Following with the recipe

Potřebujeme:
2 hrnky celozrnné mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
1 lžička skořice
1 lžička zázvoru (koření)
1 velké vejce
2/3 hrnku cukru nebo jiné sladidlo
3 lžíce oleje (např. slunečnicového)
1 hrnek dýňového pyré
1/2 hrnku jogurtu

What you need:
2 cups (200ml) all purpose flour
1 tbsp baking soda
pinch of salt
1 tsp cinnamon
1 tsp ginger
1 large egg
2/3 cup sugar or another sweetener
3 tbsp oil (for ex. sunflower)
1 cup pumkin puree
1/2 cup plain yoghurt

Jednoduše smícháme všechny ingredience, pokud chceme mít část kakaovou, tak více než polovinu nalijeme do formy a do zbytku přidáme asi 2 lžíce kakaa a trochu mléka. Pečeme jak bábovku na 180 stupňů, ale počítejte s tím, že tento chlebík bude takový vláčný a úplně se vám neupeče jako klasická bábovka. Doporučuji konzumovat vychladlé :) Pokud máte v rodině malé děti, budou vás za takovouto svačinku milovat :))

Simply mix everything in one bowl. If you want, you can make a chocolate part (add 2 tbsp cocoa powder). Bake at 180 Celsius degrees. Don't ask me how long :D


 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za Tvůj komentář! :)